Açıköğretim Ders Notları

Siyasal İletişim Dersi 4. Ünite Sorularla Öğrenelim

Açıköğretim ders notları öğrenciler tarafından ders çalışma esnasında hazırlanmakta olup diğer ders çalışacak öğrenciler için paylaşılmaktadır. Sizlerde hazırladığınız ders notlarını paylaşmak istiyorsanız bizlere iletebilirsiniz.

Açıköğretim derslerinden Siyasal İletişim Dersi 4. Ünite Sorularla Öğrenelim için hazırlanan  ders çalışma dokümanına (ders özeti / sorularla öğrenelim) aşağıdan erişebilirsiniz. AÖF Ders Notları ile sınavlara çok daha etkili bir şekilde çalışabilirsiniz. Sınavlarınızda başarılar dileriz.

Siyasal İletişimde Kriz Yönetimi

1. Soru

Kriz siyasal iletişim bağlamında en temel şekliyle nasıl tanımlanır?

Cevap

Kriz, insanoğlunun şahsi veya kitlesel ihtiyaçları neticesinde şekillenen sistemlerinde yaşanan aksaklıkları, beklenmedik sonuçlarla karşı karşıya kalınmasını takiben oluşan olumsuz tepkileri içeren istenmeyen ya da istenmediği yansıtılan sosyolojik, iktisadi, politik veya doğal konumlandırmaların tanımıdır.


2. Soru

Kriz önleme çalışmalarındaki asıl amaç nedir?

Cevap

Kriz önleme çalışmalarında önemli olan krizin zamanını ve şeklini doğruya en yakın biçimde tahmin ederek; toplumu ve sistemleri krize hazır hale getirebilmektedir.


3. Soru

Kriz önleme çalışmaları yapılırken hazırlık aşamasında neler yapılmalıdır?

Cevap

Hazırlık aşamalarında çeşitli regülasyonlar, denetimler ve yaptırım işlemleri, fiziki eylemsel planlar, toplantılar, eğitimler ve bunun gibi çeşitli aktif programlar uygulanmalıdır. Kısacası, ne ile karşılaşıldığında ne gibi refleks sergilenmelidirin cevabı, krizden önce belirlenmeli ve uygulama safhasında vakit tasarrufu sağlanmalıdır.


4. Soru

Krizin oluşu ile sonuca bağlanması mesafesindeki hızı etkileyen en önemli faktör nedir?

Cevap

Krizin oluşu ile sonuca bağlanması mesafesindeki hızı, bilgi akışı üzerindeki kişilerin ve kurumların yetkinlik dereceleri ile doğru orantılı olarak şekillenmektedir.


5. Soru

Geleneksel bir kriz yapısı hangi özelliklere sahiptir?

Cevap

Geleneksel bir kriz yapısı şu şekilde sıralamışlardır:

  • Geleneksel yöntemlerle şekillendirilmiş bilindik bir durum.

  • Teknik, iktisadi ve sosyal açıdan yönetilebilir.

  • Tahmin edilebilir maliyetlere sahip olup; önceki durumlardan yola çıkılarak belirlenebilen maliyetlere sahiptir.

  • Sınırlı bir zamana sahiptir, kısa sürelidir.

  • Yöntemler kesin biçimde belirlenmiş olup; uzmanlıklar bu konularda eğitilmişlerdir.

  • Sınırlı sayıda uzmanla birlikte, her uzman problemin bir kısmını çözebilecek yetkinlikte uzmanlaştırılmıştır.

  • Herkesin ne yapacağı belli ve hiyerarşik yapı ile sorumluluk dağılımı net biçimde bilinir.


6. Soru

Modern bir kriz yapısı hangi özelliklere sahiptir?

Cevap

Modern kriz yapısı şu özelliklere sahiptir:

    • Geniş etki alanı ile birlikte, çok sayıda insan etkilenir.

    • Çok yüksek iktisadi maliyetleri bulunmaktadır ve bilindik anlamdaki sigorta kavramı karşılamayabilmektedir.

    • Önemli kaynakları etkileyebilecek ölçüde beklenmedik ve karmaşık, girift sorunlardır.

    • Kartopu olarak da tabir edilen ve çok büyük etkileri olabilecek durumlardır.

    • Acil müdahale sistemleri eski ve uygulama dışı kalabilmektedir.

    • Bitene kadar anlaşılamayacak şekilde aşırı şekillenmiş belirsizlik haline sahiptir.

    • Tehdidin evrimine bağlı olarak uzun döne- me yayılabilmektedir.

    • Çok sayıda kişi ya da kurum ve kuruluşun aynı anda etkilenebilmesine sebebiyet verir.

    • Kişiler, basın ve kurumlar arasında önemli iletişim sorunları yaratır.

    • Ortak paydada her türlü etkisi yayılma gösterir.


    7. Soru

    Devletlerin yapılarını doğrudan ve/veya dolaylı yollardan etkileyen kriz faktörleri nelerdir?

    Cevap

    Devletlerin yapılarını doğrudan ve/veya dolaylı yollardan etkileyen kriz faktörlerini şu şekilde sıralayabiliriz:

    • Dış siyasi alanda -ülke kontrolü dışında- alınan kararlar ve planlamalar dâhilinde ülkeye empoze edilen hususlar vesilesiyle çıkan krizler.

    • Dış siyasete dair bilinçli biçimde alınan kararlar ve planlamalar dâhilinde, kararlara konu olan yönetimlerin uyuşmazlık göstermesi ve çatışmanın yaşandığı krizler.

    • Ülke dışından, iç siyasete dair yapılan müdahaleler sonucunda ortaya çıkan krizler.

    • Ülke içerisinde, dış siyaseti etkilemeye yönelik oluşan krizler.

    • Kontrol dışında vuku bulan olağandan farklı doğa olayları, felaketler neticesinde oluşan krizler.


    8. Soru

    Bazı kriz anlarında, yetkililerin olağandışı tavır sergilemesinin nedeni nedir?

    Cevap

    Bazı kriz anlarında, yetkililer tarafından olağandışı bir tavır sergilenebildiği gözlemlenebilir. Bunun sebebi, politik anlamda eli güçlendirmek ve kamuoyunda güçlü hale gelmeyi hedeflemektir.


    9. Soru

    Kriz görüşmelerinde bağlı bulunan resmi yetkililer üzerinden aktarılan sistemler nelerdir?

    Cevap

    Kriz görüşmelerinde bağlı bulunan resmi yetkililer üzerinden aktarılan en önemli iki sistem mekaniği nota ve ültimatomdur.


    10. Soru

    Kriz zamanlarında tarafların nota vermesi ne anlama gelir?

    Cevap

    Nota, taraflardan birinin çıkarlarına veya prestijine yönelik olumsuz bir etki yarattığı düşüncesiyle karşı tarafa gönderdiği uyarı mahiyeti taşıyan bildiridir.


    11. Soru

    Kriz zamanlarında tarafların ültimatom vermesi ne anlama gelir?

    Cevap

    Ültimatom, nota sonrası ilk adımdır. Daha ziyade resmi nihai uyarı olarak da kabul gören bu bilgilendirme ardından ilişkilerin kesilmesi ve krizi meydana getiren olayın çözülmemesi halinde çok daha büyük olumsuz sonuçların ortaya çıkacağının bildirilmesi eylemidir.


    12. Soru

    Nota ile ültimatom arasındaki fark nedir?

    Cevap

    Kriz görüşmelerinde bağlı bulunan resmi yetkililer üzerinden aktarılan en önemli iki sistem mekaniği nota ve ültimatomdur. Nota, taraflardan birinin çıkarlarına veya prestijine yönelik olumsuz bir etki yarattığı düşüncesiyle karşı tarafa gönderdiği uyarı mahiyeti taşıyan bildiridir. Nota sonrası ilk adım ise ültimatomdur. Daha ziyade resmi nihai uyarı olarak da kabul gören bu bilgilendirme ardından ilişkilerin kesilmesi ve krizi meydana getiren olayın çözülmemesi halinde çok daha büyük olumsuz sonuçların ortaya çıkacağının bildirilmesi eylemidir.


    13. Soru

    Politik tavırları ve kararların doğruluğu, uygunluğu üzerinden yapılacak değerlendirmeleri yapan kişi kimdir?

    Cevap

    Politik tavırları ve kararların doğruluğu, uygunluğu üzerinden yapılacak değerlendirmeleri, siyasi hareketlerin basın danışmanları gerçekleştirir.


    14. Soru

    Medyanın haber verme dışında günümüzdeki işlevi nedir?

    Cevap

    Medya, artık bir haber verme ya da bilgi edinme aracı değil, birey ve toplumlar arasında doğrudan sosyolojik ve iktisadi anlaşma yaratım vasıtası halini almıştır.


    15. Soru

    Krizin genel yapısı içindeki problemlerin çözüm yolları nelerdir?

    Cevap

    Krizin genel yapısı içerisinde teknik/iktisadi veya sosyal nedenlerden kaynaklanan problemlerin çözümleri kimi zaman kabullenme, kimi zaman reddetme ve kimi zaman çeşitli yan açıklamalar yapma yoluyla bertaraf etme tiplerinden oluşur.


    16. Soru

    Krizin müdahale sonrası yapısı neden önem taşır?

    Cevap

    Krizin müdahale sonrası yapısı da en az çözüm süreci kadar önem taşımaktadır. Bir toparlanma süreci olarak da adlandırabileceğimiz dönem, ticari ya da kamu kurum ve kuruluşları açısından ortak bir kaderi simgelemektedir. Zira resmi taraflar için siyasi kimliğin düzeni, ticari işletmeler için ise mevcut pazardaki istikrarının devamlılığı esastır.


    17. Soru

    Bir krizle mücadele edilirken kabul etmeme yöntemi ne anlama gelir?

    Cevap

    Kabul etmeme, meydana gelen problemin tamamen reddetme anlamına gelen eylemleri ifade etmektedir. Konu ile ilgili suçlamaları, değişkenleriyle birlikte, başkasını suçlamak ve sistemin sorununu görmezlikten gelmek esasları üzerine inşa edilir.


    18. Soru

    Kriz dönemlerinde problemin saldırganlık seviyesini azaltma ne işe yaramaktadır?

    Cevap

    Problemin saldırganlık seviyesini azaltma, bir nevi etkisizleştirme ve yapılan yanlışın yanlış olduğunu kabul etmeden üstünü kapatma eylemlerini kapsamaktadır. Ret ile kabul arasında bulunmakta ve üstünde  durulmasının gerek olmadığı yönündeki imajı sergilemektedir.


    19. Soru

    Kriz dönemlerinde düzeltici eylemin işlevi nedir?

    Cevap

    Düzeltici eylem, yapılan problemin tam sorumluluğunun üstlenip üstlenilmediğine dair bir işaret vermektense, kamuoyunu rahatlatmaya yönelik bir eyleme girişileceği haberini içermektedir.


    20. Soru

    İletişim araçlarının anlaşmazlık bağlamındaki temel noktaları nelerdir?

    Cevap

    İletişim araçlarının anlaşmazlık bağlamındaki temel noktalarını maddelersek;

    • Siyasal mekanizmalar açısından vazgeçil- mez olması,

    • Bireylerden ve toplumun genelinden bağımsız olarak yapılandırılamayacağı,

    • Kitlelerin birbirlerine bağlanmasında anahtar görevi gördüğü,

    • Dilin vermiş olduğu ulaşım olanağı sayesinde uluslararası alanda bir itibar sembolü olduğu,

    • Sonuçlandırma ve hedef oluşturulmasında etken olduğu sonuçlarını çıkarabiliriz.


    1. Soru

    Kriz siyasal iletişim bağlamında en temel şekliyle nasıl tanımlanır?

    Cevap

    Kriz, insanoğlunun şahsi veya kitlesel ihtiyaçları neticesinde şekillenen sistemlerinde yaşanan aksaklıkları, beklenmedik sonuçlarla karşı karşıya kalınmasını takiben oluşan olumsuz tepkileri içeren istenmeyen ya da istenmediği yansıtılan sosyolojik, iktisadi, politik veya doğal konumlandırmaların tanımıdır.

    Kriz, insanoğlunun şahsi veya kitlesel ihtiyaçları neticesinde şekillenen sistemlerinde yaşanan aksaklıkları, beklenmedik sonuçlarla karşı karşıya kalınmasını takiben oluşan olumsuz tepkileri içeren istenmeyen ya da istenmediği yansıtılan sosyolojik, iktisadi, politik veya doğal konumlandırmaların tanımıdır.

    Kriz, insanoğlunun şahsi veya kitlesel ihtiyaçları neticesinde şekillenen sistemlerinde yaşanan aksaklıkları, beklenmedik sonuçlarla karşı karşıya kalınmasını takiben oluşan olumsuz tepkileri içeren istenmeyen ya da istenmediği yansıtılan sosyolojik, iktisadi, politik veya doğal konumlandırmaların tanımıdır.

    Kriz, insanoğlunun şahsi veya kitlesel ihtiyaçları neticesinde şekillenen sistemlerinde yaşanan aksaklıkları, beklenmedik sonuçlarla karşı karşıya kalınmasını takiben oluşan olumsuz tepkileri içeren istenmeyen ya da istenmediği yansıtılan sosyolojik, iktisadi, politik veya doğal konumlandırmaların tanımıdır.

    Kriz, insanoğlunun şahsi veya kitlesel ihtiyaçları neticesinde şekillenen sistemlerinde yaşanan aksaklıkları, beklenmedik sonuçlarla karşı karşıya kalınmasını takiben oluşan olumsuz tepkileri içeren istenmeyen ya da istenmediği yansıtılan sosyolojik, iktisadi, politik veya doğal konumlandırmaların tanımıdır.

    2. Soru

    Kriz önleme çalışmalarındaki asıl amaç nedir?

    Cevap

    Kriz önleme çalışmalarında önemli olan krizin zamanını ve şeklini doğruya en yakın biçimde tahmin ederek; toplumu ve sistemleri krize hazır hale getirebilmektedir.

    Kriz önleme çalışmalarında önemli olan krizin zamanını ve şeklini doğruya en yakın biçimde tahmin ederek; toplumu ve sistemleri krize hazır hale getirebilmektedir.

    Kriz önleme çalışmalarında önemli olan krizin zamanını ve şeklini doğruya en yakın biçimde tahmin ederek; toplumu ve sistemleri krize hazır hale getirebilmektedir.

    Kriz önleme çalışmalarında önemli olan krizin zamanını ve şeklini doğruya en yakın biçimde tahmin ederek; toplumu ve sistemleri krize hazır hale getirebilmektedir.

    Kriz önleme çalışmalarında önemli olan krizin zamanını ve şeklini doğruya en yakın biçimde tahmin ederek; toplumu ve sistemleri krize hazır hale getirebilmektedir.

    3. Soru

    Kriz önleme çalışmaları yapılırken hazırlık aşamasında neler yapılmalıdır?

    Cevap

    Hazırlık aşamalarında çeşitli regülasyonlar, denetimler ve yaptırım işlemleri, fiziki eylemsel planlar, toplantılar, eğitimler ve bunun gibi çeşitli aktif programlar uygulanmalıdır. Kısacası, ne ile karşılaşıldığında ne gibi refleks sergilenmelidirin cevabı, krizden önce belirlenmeli ve uygulama safhasında vakit tasarrufu sağlanmalıdır.

    Hazırlık aşamalarında çeşitli regülasyonlar, denetimler ve yaptırım işlemleri, fiziki eylemsel planlar, toplantılar, eğitimler ve bunun gibi çeşitli aktif programlar uygulanmalıdır. Kısacası, ne ile karşılaşıldığında ne gibi refleks sergilenmelidirin cevabı, krizden önce belirlenmeli ve uygulama safhasında vakit tasarrufu sağlanmalıdır.

    Hazırlık aşamalarında çeşitli regülasyonlar, denetimler ve yaptırım işlemleri, fiziki eylemsel planlar, toplantılar, eğitimler ve bunun gibi çeşitli aktif programlar uygulanmalıdır. Kısacası, ne ile karşılaşıldığında ne gibi refleks sergilenmelidirin cevabı, krizden önce belirlenmeli ve uygulama safhasında vakit tasarrufu sağlanmalıdır.

    Hazırlık aşamalarında çeşitli regülasyonlar, denetimler ve yaptırım işlemleri, fiziki eylemsel planlar, toplantılar, eğitimler ve bunun gibi çeşitli aktif programlar uygulanmalıdır. Kısacası, ne ile karşılaşıldığında ne gibi refleks sergilenmelidirin cevabı, krizden önce belirlenmeli ve uygulama safhasında vakit tasarrufu sağlanmalıdır.

    Hazırlık aşamalarında çeşitli regülasyonlar, denetimler ve yaptırım işlemleri, fiziki eylemsel planlar, toplantılar, eğitimler ve bunun gibi çeşitli aktif programlar uygulanmalıdır. Kısacası, ne ile karşılaşıldığında ne gibi refleks sergilenmelidirin cevabı, krizden önce belirlenmeli ve uygulama safhasında vakit tasarrufu sağlanmalıdır.

    4. Soru

    Krizin oluşu ile sonuca bağlanması mesafesindeki hızı etkileyen en önemli faktör nedir?

    Cevap

    Krizin oluşu ile sonuca bağlanması mesafesindeki hızı, bilgi akışı üzerindeki kişilerin ve kurumların yetkinlik dereceleri ile doğru orantılı olarak şekillenmektedir.

    Krizin oluşu ile sonuca bağlanması mesafesindeki hızı, bilgi akışı üzerindeki kişilerin ve kurumların yetkinlik dereceleri ile doğru orantılı olarak şekillenmektedir.

    Krizin oluşu ile sonuca bağlanması mesafesindeki hızı, bilgi akışı üzerindeki kişilerin ve kurumların yetkinlik dereceleri ile doğru orantılı olarak şekillenmektedir.

    Krizin oluşu ile sonuca bağlanması mesafesindeki hızı, bilgi akışı üzerindeki kişilerin ve kurumların yetkinlik dereceleri ile doğru orantılı olarak şekillenmektedir.

    Krizin oluşu ile sonuca bağlanması mesafesindeki hızı, bilgi akışı üzerindeki kişilerin ve kurumların yetkinlik dereceleri ile doğru orantılı olarak şekillenmektedir.

    5. Soru

    Geleneksel bir kriz yapısı hangi özelliklere sahiptir?

    Cevap

    Geleneksel bir kriz yapısı şu şekilde sıralamışlardır:

    • Geleneksel yöntemlerle şekillendirilmiş bilindik bir durum.

    • Teknik, iktisadi ve sosyal açıdan yönetilebilir.

    • Tahmin edilebilir maliyetlere sahip olup; önceki durumlardan yola çıkılarak belirlenebilen maliyetlere sahiptir.

    • Sınırlı bir zamana sahiptir, kısa sürelidir.

    • Yöntemler kesin biçimde belirlenmiş olup; uzmanlıklar bu konularda eğitilmişlerdir.

    • Sınırlı sayıda uzmanla birlikte, her uzman problemin bir kısmını çözebilecek yetkinlikte uzmanlaştırılmıştır.

    • Herkesin ne yapacağı belli ve hiyerarşik yapı ile sorumluluk dağılımı net biçimde bilinir.

    • Geleneksel yöntemlerle şekillendirilmiş bilindik bir durum.

    • Teknik, iktisadi ve sosyal açıdan yönetilebilir.

    • Tahmin edilebilir maliyetlere sahip olup; önceki durumlardan yola çıkılarak belirlenebilen maliyetlere sahiptir.

    • Sınırlı bir zamana sahiptir, kısa sürelidir.

    • Yöntemler kesin biçimde belirlenmiş olup; uzmanlıklar bu konularda eğitilmişlerdir.

    • Sınırlı sayıda uzmanla birlikte, her uzman problemin bir kısmını çözebilecek yetkinlikte uzmanlaştırılmıştır.

    • Herkesin ne yapacağı belli ve hiyerarşik yapı ile sorumluluk dağılımı net biçimde bilinir.

    • Geleneksel yöntemlerle şekillendirilmiş bilindik bir durum.

    • Teknik, iktisadi ve sosyal açıdan yönetilebilir.

    • Tahmin edilebilir maliyetlere sahip olup; önceki durumlardan yola çıkılarak belirlenebilen maliyetlere sahiptir.

    • Sınırlı bir zamana sahiptir, kısa sürelidir.

    • Yöntemler kesin biçimde belirlenmiş olup; uzmanlıklar bu konularda eğitilmişlerdir.

    • Sınırlı sayıda uzmanla birlikte, her uzman problemin bir kısmını çözebilecek yetkinlikte uzmanlaştırılmıştır.

    • Herkesin ne yapacağı belli ve hiyerarşik yapı ile sorumluluk dağılımı net biçimde bilinir.

    • Geleneksel yöntemlerle şekillendirilmiş bilindik bir durum.

    • Teknik, iktisadi ve sosyal açıdan yönetilebilir.

    • Tahmin edilebilir maliyetlere sahip olup; önceki durumlardan yola çıkılarak belirlenebilen maliyetlere sahiptir.

    • Sınırlı bir zamana sahiptir, kısa sürelidir.

    • Yöntemler kesin biçimde belirlenmiş olup; uzmanlıklar bu konularda eğitilmişlerdir.

    • Sınırlı sayıda uzmanla birlikte, her uzman problemin bir kısmını çözebilecek yetkinlikte uzmanlaştırılmıştır.

    • Herkesin ne yapacağı belli ve hiyerarşik yapı ile sorumluluk dağılımı net biçimde bilinir.

    • Geleneksel yöntemlerle şekillendirilmiş bilindik bir durum.

    • Teknik, iktisadi ve sosyal açıdan yönetilebilir.

    • Tahmin edilebilir maliyetlere sahip olup; önceki durumlardan yola çıkılarak belirlenebilen maliyetlere sahiptir.

    • Sınırlı bir zamana sahiptir, kısa sürelidir.

    • Yöntemler kesin biçimde belirlenmiş olup; uzmanlıklar bu konularda eğitilmişlerdir.

    • Sınırlı sayıda uzmanla birlikte, her uzman problemin bir kısmını çözebilecek yetkinlikte uzmanlaştırılmıştır.

    • Herkesin ne yapacağı belli ve hiyerarşik yapı ile sorumluluk dağılımı net biçimde bilinir.

    6. Soru

    Modern bir kriz yapısı hangi özelliklere sahiptir?

    Cevap

    Modern kriz yapısı şu özelliklere sahiptir:

      • Geniş etki alanı ile birlikte, çok sayıda insan etkilenir.

      • Çok yüksek iktisadi maliyetleri bulunmaktadır ve bilindik anlamdaki sigorta kavramı karşılamayabilmektedir.

      • Önemli kaynakları etkileyebilecek ölçüde beklenmedik ve karmaşık, girift sorunlardır.

      • Kartopu olarak da tabir edilen ve çok büyük etkileri olabilecek durumlardır.

      • Acil müdahale sistemleri eski ve uygulama dışı kalabilmektedir.

      • Bitene kadar anlaşılamayacak şekilde aşırı şekillenmiş belirsizlik haline sahiptir.

      • Tehdidin evrimine bağlı olarak uzun döne- me yayılabilmektedir.

      • Çok sayıda kişi ya da kurum ve kuruluşun aynı anda etkilenebilmesine sebebiyet verir.

      • Kişiler, basın ve kurumlar arasında önemli iletişim sorunları yaratır.

      • Ortak paydada her türlü etkisi yayılma gösterir.

      Modern kriz yapısı şu özelliklere sahiptir:

        • Geniş etki alanı ile birlikte, çok sayıda insan etkilenir.

        • Çok yüksek iktisadi maliyetleri bulunmaktadır ve bilindik anlamdaki sigorta kavramı karşılamayabilmektedir.

        • Önemli kaynakları etkileyebilecek ölçüde beklenmedik ve karmaşık, girift sorunlardır.

        • Kartopu olarak da tabir edilen ve çok büyük etkileri olabilecek durumlardır.

        • Acil müdahale sistemleri eski ve uygulama dışı kalabilmektedir.

        • Bitene kadar anlaşılamayacak şekilde aşırı şekillenmiş belirsizlik haline sahiptir.

        • Tehdidin evrimine bağlı olarak uzun döne- me yayılabilmektedir.

        • Çok sayıda kişi ya da kurum ve kuruluşun aynı anda etkilenebilmesine sebebiyet verir.

        • Kişiler, basın ve kurumlar arasında önemli iletişim sorunları yaratır.

        • Ortak paydada her türlü etkisi yayılma gösterir.

        Modern kriz yapısı şu özelliklere sahiptir:

          • Geniş etki alanı ile birlikte, çok sayıda insan etkilenir.

          • Çok yüksek iktisadi maliyetleri bulunmaktadır ve bilindik anlamdaki sigorta kavramı karşılamayabilmektedir.

          • Önemli kaynakları etkileyebilecek ölçüde beklenmedik ve karmaşık, girift sorunlardır.

          • Kartopu olarak da tabir edilen ve çok büyük etkileri olabilecek durumlardır.

          • Acil müdahale sistemleri eski ve uygulama dışı kalabilmektedir.

          • Bitene kadar anlaşılamayacak şekilde aşırı şekillenmiş belirsizlik haline sahiptir.

          • Tehdidin evrimine bağlı olarak uzun döne- me yayılabilmektedir.

          • Çok sayıda kişi ya da kurum ve kuruluşun aynı anda etkilenebilmesine sebebiyet verir.

          • Kişiler, basın ve kurumlar arasında önemli iletişim sorunları yaratır.

          • Ortak paydada her türlü etkisi yayılma gösterir.

          Modern kriz yapısı şu özelliklere sahiptir:

            • Geniş etki alanı ile birlikte, çok sayıda insan etkilenir.

            • Çok yüksek iktisadi maliyetleri bulunmaktadır ve bilindik anlamdaki sigorta kavramı karşılamayabilmektedir.

            • Önemli kaynakları etkileyebilecek ölçüde beklenmedik ve karmaşık, girift sorunlardır.

            • Kartopu olarak da tabir edilen ve çok büyük etkileri olabilecek durumlardır.

            • Acil müdahale sistemleri eski ve uygulama dışı kalabilmektedir.

            • Bitene kadar anlaşılamayacak şekilde aşırı şekillenmiş belirsizlik haline sahiptir.

            • Tehdidin evrimine bağlı olarak uzun döne- me yayılabilmektedir.

            • Çok sayıda kişi ya da kurum ve kuruluşun aynı anda etkilenebilmesine sebebiyet verir.

            • Kişiler, basın ve kurumlar arasında önemli iletişim sorunları yaratır.

            • Ortak paydada her türlü etkisi yayılma gösterir.

            Modern kriz yapısı şu özelliklere sahiptir:

              • Geniş etki alanı ile birlikte, çok sayıda insan etkilenir.

              • Çok yüksek iktisadi maliyetleri bulunmaktadır ve bilindik anlamdaki sigorta kavramı karşılamayabilmektedir.

              • Önemli kaynakları etkileyebilecek ölçüde beklenmedik ve karmaşık, girift sorunlardır.

              • Kartopu olarak da tabir edilen ve çok büyük etkileri olabilecek durumlardır.

              • Acil müdahale sistemleri eski ve uygulama dışı kalabilmektedir.

              • Bitene kadar anlaşılamayacak şekilde aşırı şekillenmiş belirsizlik haline sahiptir.

              • Tehdidin evrimine bağlı olarak uzun döne- me yayılabilmektedir.

              • Çok sayıda kişi ya da kurum ve kuruluşun aynı anda etkilenebilmesine sebebiyet verir.

              • Kişiler, basın ve kurumlar arasında önemli iletişim sorunları yaratır.

              • Ortak paydada her türlü etkisi yayılma gösterir.

              7. Soru

              Devletlerin yapılarını doğrudan ve/veya dolaylı yollardan etkileyen kriz faktörleri nelerdir?

              Cevap

              Devletlerin yapılarını doğrudan ve/veya dolaylı yollardan etkileyen kriz faktörlerini şu şekilde sıralayabiliriz:

              • Dış siyasi alanda -ülke kontrolü dışında- alınan kararlar ve planlamalar dâhilinde ülkeye empoze edilen hususlar vesilesiyle çıkan krizler.

              • Dış siyasete dair bilinçli biçimde alınan kararlar ve planlamalar dâhilinde, kararlara konu olan yönetimlerin uyuşmazlık göstermesi ve çatışmanın yaşandığı krizler.

              • Ülke dışından, iç siyasete dair yapılan müdahaleler sonucunda ortaya çıkan krizler.

              • Ülke içerisinde, dış siyaseti etkilemeye yönelik oluşan krizler.

              • Kontrol dışında vuku bulan olağandan farklı doğa olayları, felaketler neticesinde oluşan krizler.

              Devletlerin yapılarını doğrudan ve/veya dolaylı yollardan etkileyen kriz faktörlerini şu şekilde sıralayabiliriz:

              • Dış siyasi alanda -ülke kontrolü dışında- alınan kararlar ve planlamalar dâhilinde ülkeye empoze edilen hususlar vesilesiyle çıkan krizler.

              • Dış siyasete dair bilinçli biçimde alınan kararlar ve planlamalar dâhilinde, kararlara konu olan yönetimlerin uyuşmazlık göstermesi ve çatışmanın yaşandığı krizler.

              • Ülke dışından, iç siyasete dair yapılan müdahaleler sonucunda ortaya çıkan krizler.

              • Ülke içerisinde, dış siyaseti etkilemeye yönelik oluşan krizler.

              • Kontrol dışında vuku bulan olağandan farklı doğa olayları, felaketler neticesinde oluşan krizler.

              Devletlerin yapılarını doğrudan ve/veya dolaylı yollardan etkileyen kriz faktörlerini şu şekilde sıralayabiliriz:

              • Dış siyasi alanda -ülke kontrolü dışında- alınan kararlar ve planlamalar dâhilinde ülkeye empoze edilen hususlar vesilesiyle çıkan krizler.

              • Dış siyasete dair bilinçli biçimde alınan kararlar ve planlamalar dâhilinde, kararlara konu olan yönetimlerin uyuşmazlık göstermesi ve çatışmanın yaşandığı krizler.

              • Ülke dışından, iç siyasete dair yapılan müdahaleler sonucunda ortaya çıkan krizler.

              • Ülke içerisinde, dış siyaseti etkilemeye yönelik oluşan krizler.

              • Kontrol dışında vuku bulan olağandan farklı doğa olayları, felaketler neticesinde oluşan krizler.

              Devletlerin yapılarını doğrudan ve/veya dolaylı yollardan etkileyen kriz faktörlerini şu şekilde sıralayabiliriz:

              • Dış siyasi alanda -ülke kontrolü dışında- alınan kararlar ve planlamalar dâhilinde ülkeye empoze edilen hususlar vesilesiyle çıkan krizler.

              • Dış siyasete dair bilinçli biçimde alınan kararlar ve planlamalar dâhilinde, kararlara konu olan yönetimlerin uyuşmazlık göstermesi ve çatışmanın yaşandığı krizler.

              • Ülke dışından, iç siyasete dair yapılan müdahaleler sonucunda ortaya çıkan krizler.

              • Ülke içerisinde, dış siyaseti etkilemeye yönelik oluşan krizler.

              • Kontrol dışında vuku bulan olağandan farklı doğa olayları, felaketler neticesinde oluşan krizler.

              Devletlerin yapılarını doğrudan ve/veya dolaylı yollardan etkileyen kriz faktörlerini şu şekilde sıralayabiliriz:

              • Dış siyasi alanda -ülke kontrolü dışında- alınan kararlar ve planlamalar dâhilinde ülkeye empoze edilen hususlar vesilesiyle çıkan krizler.

              • Dış siyasete dair bilinçli biçimde alınan kararlar ve planlamalar dâhilinde, kararlara konu olan yönetimlerin uyuşmazlık göstermesi ve çatışmanın yaşandığı krizler.

              • Ülke dışından, iç siyasete dair yapılan müdahaleler sonucunda ortaya çıkan krizler.

              • Ülke içerisinde, dış siyaseti etkilemeye yönelik oluşan krizler.

              • Kontrol dışında vuku bulan olağandan farklı doğa olayları, felaketler neticesinde oluşan krizler.

              8. Soru

              Bazı kriz anlarında, yetkililerin olağandışı tavır sergilemesinin nedeni nedir?

              Cevap

              Bazı kriz anlarında, yetkililer tarafından olağandışı bir tavır sergilenebildiği gözlemlenebilir. Bunun sebebi, politik anlamda eli güçlendirmek ve kamuoyunda güçlü hale gelmeyi hedeflemektir.

              Bazı kriz anlarında, yetkililer tarafından olağandışı bir tavır sergilenebildiği gözlemlenebilir. Bunun sebebi, politik anlamda eli güçlendirmek ve kamuoyunda güçlü hale gelmeyi hedeflemektir.

              Bazı kriz anlarında, yetkililer tarafından olağandışı bir tavır sergilenebildiği gözlemlenebilir. Bunun sebebi, politik anlamda eli güçlendirmek ve kamuoyunda güçlü hale gelmeyi hedeflemektir.

              Bazı kriz anlarında, yetkililer tarafından olağandışı bir tavır sergilenebildiği gözlemlenebilir. Bunun sebebi, politik anlamda eli güçlendirmek ve kamuoyunda güçlü hale gelmeyi hedeflemektir.

              Bazı kriz anlarında, yetkililer tarafından olağandışı bir tavır sergilenebildiği gözlemlenebilir. Bunun sebebi, politik anlamda eli güçlendirmek ve kamuoyunda güçlü hale gelmeyi hedeflemektir.

              9. Soru

              Kriz görüşmelerinde bağlı bulunan resmi yetkililer üzerinden aktarılan sistemler nelerdir?

              Kriz görüşmelerinde bağlı bulunan resmi yetkililer üzerinden aktarılan sistemler nelerdir?

              Kriz görüşmelerinde bağlı bulunan resmi yetkililer üzerinden aktarılan sistemler nelerdir?

              Kriz görüşmelerinde bağlı bulunan resmi yetkililer üzerinden aktarılan sistemler nelerdir?

              Kriz görüşmelerinde bağlı bulunan resmi yetkililer üzerinden aktarılan sistemler nelerdir?

              Cevap

              Kriz görüşmelerinde bağlı bulunan resmi yetkililer üzerinden aktarılan en önemli iki sistem mekaniği nota ve ültimatomdur.

              Kriz görüşmelerinde bağlı bulunan resmi yetkililer üzerinden aktarılan en önemli iki sistem mekaniği nota ve ültimatomdur.

              Kriz görüşmelerinde bağlı bulunan resmi yetkililer üzerinden aktarılan en önemli iki sistem mekaniği nota ve ültimatomdur.

              Kriz görüşmelerinde bağlı bulunan resmi yetkililer üzerinden aktarılan en önemli iki sistem mekaniği nota ve ültimatomdur.

              Kriz görüşmelerinde bağlı bulunan resmi yetkililer üzerinden aktarılan en önemli iki sistem mekaniği nota ve ültimatomdur.

              10. Soru

              Kriz zamanlarında tarafların nota vermesi ne anlama gelir?

              Cevap

              Nota, taraflardan birinin çıkarlarına veya prestijine yönelik olumsuz bir etki yarattığı düşüncesiyle karşı tarafa gönderdiği uyarı mahiyeti taşıyan bildiridir.

              Nota, taraflardan birinin çıkarlarına veya prestijine yönelik olumsuz bir etki yarattığı düşüncesiyle karşı tarafa gönderdiği uyarı mahiyeti taşıyan bildiridir.

              Nota, taraflardan birinin çıkarlarına veya prestijine yönelik olumsuz bir etki yarattığı düşüncesiyle karşı tarafa gönderdiği uyarı mahiyeti taşıyan bildiridir.

              Nota, taraflardan birinin çıkarlarına veya prestijine yönelik olumsuz bir etki yarattığı düşüncesiyle karşı tarafa gönderdiği uyarı mahiyeti taşıyan bildiridir.

              Nota, taraflardan birinin çıkarlarına veya prestijine yönelik olumsuz bir etki yarattığı düşüncesiyle karşı tarafa gönderdiği uyarı mahiyeti taşıyan bildiridir.

              11. Soru

              Kriz zamanlarında tarafların ültimatom vermesi ne anlama gelir?

              Cevap

              Ültimatom, nota sonrası ilk adımdır. Daha ziyade resmi nihai uyarı olarak da kabul gören bu bilgilendirme ardından ilişkilerin kesilmesi ve krizi meydana getiren olayın çözülmemesi halinde çok daha büyük olumsuz sonuçların ortaya çıkacağının bildirilmesi eylemidir.

              Ültimatom, nota sonrası ilk adımdır. Daha ziyade resmi nihai uyarı olarak da kabul gören bu bilgilendirme ardından ilişkilerin kesilmesi ve krizi meydana getiren olayın çözülmemesi halinde çok daha büyük olumsuz sonuçların ortaya çıkacağının bildirilmesi eylemidir.

              Ültimatom, nota sonrası ilk adımdır. Daha ziyade resmi nihai uyarı olarak da kabul gören bu bilgilendirme ardından ilişkilerin kesilmesi ve krizi meydana getiren olayın çözülmemesi halinde çok daha büyük olumsuz sonuçların ortaya çıkacağının bildirilmesi eylemidir.

              Ültimatom, nota sonrası ilk adımdır. Daha ziyade resmi nihai uyarı olarak da kabul gören bu bilgilendirme ardından ilişkilerin kesilmesi ve krizi meydana getiren olayın çözülmemesi halinde çok daha büyük olumsuz sonuçların ortaya çıkacağının bildirilmesi eylemidir.

              Ültimatom, nota sonrası ilk adımdır. Daha ziyade resmi nihai uyarı olarak da kabul gören bu bilgilendirme ardından ilişkilerin kesilmesi ve krizi meydana getiren olayın çözülmemesi halinde çok daha büyük olumsuz sonuçların ortaya çıkacağının bildirilmesi eylemidir.

              12. Soru

              Nota ile ültimatom arasındaki fark nedir?

              Cevap

              Kriz görüşmelerinde bağlı bulunan resmi yetkililer üzerinden aktarılan en önemli iki sistem mekaniği nota ve ültimatomdur. Nota, taraflardan birinin çıkarlarına veya prestijine yönelik olumsuz bir etki yarattığı düşüncesiyle karşı tarafa gönderdiği uyarı mahiyeti taşıyan bildiridir. Nota sonrası ilk adım ise ültimatomdur. Daha ziyade resmi nihai uyarı olarak da kabul gören bu bilgilendirme ardından ilişkilerin kesilmesi ve krizi meydana getiren olayın çözülmemesi halinde çok daha büyük olumsuz sonuçların ortaya çıkacağının bildirilmesi eylemidir.

              Kriz görüşmelerinde bağlı bulunan resmi yetkililer üzerinden aktarılan en önemli iki sistem mekaniği nota ve ültimatomdur. Nota, taraflardan birinin çıkarlarına veya prestijine yönelik olumsuz bir etki yarattığı düşüncesiyle karşı tarafa gönderdiği uyarı mahiyeti taşıyan bildiridir. Nota sonrası ilk adım ise ültimatomdur. Daha ziyade resmi nihai uyarı olarak da kabul gören bu bilgilendirme ardından ilişkilerin kesilmesi ve krizi meydana getiren olayın çözülmemesi halinde çok daha büyük olumsuz sonuçların ortaya çıkacağının bildirilmesi eylemidir.

              Kriz görüşmelerinde bağlı bulunan resmi yetkililer üzerinden aktarılan en önemli iki sistem mekaniği nota ve ültimatomdur. Nota, taraflardan birinin çıkarlarına veya prestijine yönelik olumsuz bir etki yarattığı düşüncesiyle karşı tarafa gönderdiği uyarı mahiyeti taşıyan bildiridir. Nota sonrası ilk adım ise ültimatomdur. Daha ziyade resmi nihai uyarı olarak da kabul gören bu bilgilendirme ardından ilişkilerin kesilmesi ve krizi meydana getiren olayın çözülmemesi halinde çok daha büyük olumsuz sonuçların ortaya çıkacağının bildirilmesi eylemidir.

              Kriz görüşmelerinde bağlı bulunan resmi yetkililer üzerinden aktarılan en önemli iki sistem mekaniği nota ve ültimatomdur. Nota, taraflardan birinin çıkarlarına veya prestijine yönelik olumsuz bir etki yarattığı düşüncesiyle karşı tarafa gönderdiği uyarı mahiyeti taşıyan bildiridir. Nota sonrası ilk adım ise ültimatomdur. Daha ziyade resmi nihai uyarı olarak da kabul gören bu bilgilendirme ardından ilişkilerin kesilmesi ve krizi meydana getiren olayın çözülmemesi halinde çok daha büyük olumsuz sonuçların ortaya çıkacağının bildirilmesi eylemidir.

              Kriz görüşmelerinde bağlı bulunan resmi yetkililer üzerinden aktarılan en önemli iki sistem mekaniği nota ve ültimatomdur. Nota, taraflardan birinin çıkarlarına veya prestijine yönelik olumsuz bir etki yarattığı düşüncesiyle karşı tarafa gönderdiği uyarı mahiyeti taşıyan bildiridir. Nota sonrası ilk adım ise ültimatomdur. Daha ziyade resmi nihai uyarı olarak da kabul gören bu bilgilendirme ardından ilişkilerin kesilmesi ve krizi meydana getiren olayın çözülmemesi halinde çok daha büyük olumsuz sonuçların ortaya çıkacağının bildirilmesi eylemidir.

              13. Soru

              Politik tavırları ve kararların doğruluğu, uygunluğu üzerinden yapılacak değerlendirmeleri yapan kişi kimdir?

              Cevap

              Politik tavırları ve kararların doğruluğu, uygunluğu üzerinden yapılacak değerlendirmeleri, siyasi hareketlerin basın danışmanları gerçekleştirir.

              Politik tavırları ve kararların doğruluğu, uygunluğu üzerinden yapılacak değerlendirmeleri, siyasi hareketlerin basın danışmanları gerçekleştirir.

              Politik tavırları ve kararların doğruluğu, uygunluğu üzerinden yapılacak değerlendirmeleri, siyasi hareketlerin basın danışmanları gerçekleştirir.

              Politik tavırları ve kararların doğruluğu, uygunluğu üzerinden yapılacak değerlendirmeleri, siyasi hareketlerin basın danışmanları gerçekleştirir.

              Politik tavırları ve kararların doğruluğu, uygunluğu üzerinden yapılacak değerlendirmeleri, siyasi hareketlerin basın danışmanları gerçekleştirir.

              14. Soru

              Medyanın haber verme dışında günümüzdeki işlevi nedir?

              Cevap

              Medya, artık bir haber verme ya da bilgi edinme aracı değil, birey ve toplumlar arasında doğrudan sosyolojik ve iktisadi anlaşma yaratım vasıtası halini almıştır.

              Medya, artık bir haber verme ya da bilgi edinme aracı değil, birey ve toplumlar arasında doğrudan sosyolojik ve iktisadi anlaşma yaratım vasıtası halini almıştır.

              Medya, artık bir haber verme ya da bilgi edinme aracı değil, birey ve toplumlar arasında doğrudan sosyolojik ve iktisadi anlaşma yaratım vasıtası halini almıştır.

              Medya, artık bir haber verme ya da bilgi edinme aracı değil, birey ve toplumlar arasında doğrudan sosyolojik ve iktisadi anlaşma yaratım vasıtası halini almıştır.

              Medya, artık bir haber verme ya da bilgi edinme aracı değil, birey ve toplumlar arasında doğrudan sosyolojik ve iktisadi anlaşma yaratım vasıtası halini almıştır.

              15. Soru

              Krizin genel yapısı içindeki problemlerin çözüm yolları nelerdir?

              Cevap

              Krizin genel yapısı içerisinde teknik/iktisadi veya sosyal nedenlerden kaynaklanan problemlerin çözümleri kimi zaman kabullenme, kimi zaman reddetme ve kimi zaman çeşitli yan açıklamalar yapma yoluyla bertaraf etme tiplerinden oluşur.

              Krizin genel yapısı içerisinde teknik/iktisadi veya sosyal nedenlerden kaynaklanan problemlerin çözümleri kimi zaman kabullenme, kimi zaman reddetme ve kimi zaman çeşitli yan açıklamalar yapma yoluyla bertaraf etme tiplerinden oluşur.

              Krizin genel yapısı içerisinde teknik/iktisadi veya sosyal nedenlerden kaynaklanan problemlerin çözümleri kimi zaman kabullenme, kimi zaman reddetme ve kimi zaman çeşitli yan açıklamalar yapma yoluyla bertaraf etme tiplerinden oluşur.

              Krizin genel yapısı içerisinde teknik/iktisadi veya sosyal nedenlerden kaynaklanan problemlerin çözümleri kimi zaman kabullenme, kimi zaman reddetme ve kimi zaman çeşitli yan açıklamalar yapma yoluyla bertaraf etme tiplerinden oluşur.

              Krizin genel yapısı içerisinde teknik/iktisadi veya sosyal nedenlerden kaynaklanan problemlerin çözümleri kimi zaman kabullenme, kimi zaman reddetme ve kimi zaman çeşitli yan açıklamalar yapma yoluyla bertaraf etme tiplerinden oluşur.

              16. Soru

              Krizin müdahale sonrası yapısı neden önem taşır?

              Cevap

              Krizin müdahale sonrası yapısı da en az çözüm süreci kadar önem taşımaktadır. Bir toparlanma süreci olarak da adlandırabileceğimiz dönem, ticari ya da kamu kurum ve kuruluşları açısından ortak bir kaderi simgelemektedir. Zira resmi taraflar için siyasi kimliğin düzeni, ticari işletmeler için ise mevcut pazardaki istikrarının devamlılığı esastır.

              Krizin müdahale sonrası yapısı da en az çözüm süreci kadar önem taşımaktadır. Bir toparlanma süreci olarak da adlandırabileceğimiz dönem, ticari ya da kamu kurum ve kuruluşları açısından ortak bir kaderi simgelemektedir. Zira resmi taraflar için siyasi kimliğin düzeni, ticari işletmeler için ise mevcut pazardaki istikrarının devamlılığı esastır.

              Krizin müdahale sonrası yapısı da en az çözüm süreci kadar önem taşımaktadır. Bir toparlanma süreci olarak da adlandırabileceğimiz dönem, ticari ya da kamu kurum ve kuruluşları açısından ortak bir kaderi simgelemektedir. Zira resmi taraflar için siyasi kimliğin düzeni, ticari işletmeler için ise mevcut pazardaki istikrarının devamlılığı esastır.

              Krizin müdahale sonrası yapısı da en az çözüm süreci kadar önem taşımaktadır. Bir toparlanma süreci olarak da adlandırabileceğimiz dönem, ticari ya da kamu kurum ve kuruluşları açısından ortak bir kaderi simgelemektedir. Zira resmi taraflar için siyasi kimliğin düzeni, ticari işletmeler için ise mevcut pazardaki istikrarının devamlılığı esastır.

              Krizin müdahale sonrası yapısı da en az çözüm süreci kadar önem taşımaktadır. Bir toparlanma süreci olarak da adlandırabileceğimiz dönem, ticari ya da kamu kurum ve kuruluşları açısından ortak bir kaderi simgelemektedir. Zira resmi taraflar için siyasi kimliğin düzeni, ticari işletmeler için ise mevcut pazardaki istikrarının devamlılığı esastır.

              17. Soru

              Bir krizle mücadele edilirken kabul etmeme yöntemi ne anlama gelir?

              Cevap

              Kabul etmeme, meydana gelen problemin tamamen reddetme anlamına gelen eylemleri ifade etmektedir. Konu ile ilgili suçlamaları, değişkenleriyle birlikte, başkasını suçlamak ve sistemin sorununu görmezlikten gelmek esasları üzerine inşa edilir.

              Kabul etmeme, meydana gelen problemin tamamen reddetme anlamına gelen eylemleri ifade etmektedir. Konu ile ilgili suçlamaları, değişkenleriyle birlikte, başkasını suçlamak ve sistemin sorununu görmezlikten gelmek esasları üzerine inşa edilir.

              Kabul etmeme, meydana gelen problemin tamamen reddetme anlamına gelen eylemleri ifade etmektedir. Konu ile ilgili suçlamaları, değişkenleriyle birlikte, başkasını suçlamak ve sistemin sorununu görmezlikten gelmek esasları üzerine inşa edilir.

              Kabul etmeme, meydana gelen problemin tamamen reddetme anlamına gelen eylemleri ifade etmektedir. Konu ile ilgili suçlamaları, değişkenleriyle birlikte, başkasını suçlamak ve sistemin sorununu görmezlikten gelmek esasları üzerine inşa edilir.

              Kabul etmeme, meydana gelen problemin tamamen reddetme anlamına gelen eylemleri ifade etmektedir. Konu ile ilgili suçlamaları, değişkenleriyle birlikte, başkasını suçlamak ve sistemin sorununu görmezlikten gelmek esasları üzerine inşa edilir.

              18. Soru

              Kriz dönemlerinde problemin saldırganlık seviyesini azaltma ne işe yaramaktadır?

              Cevap

              Problemin saldırganlık seviyesini azaltma, bir nevi etkisizleştirme ve yapılan yanlışın yanlış olduğunu kabul etmeden üstünü kapatma eylemlerini kapsamaktadır. Ret ile kabul arasında bulunmakta ve üstünde  durulmasının gerek olmadığı yönündeki imajı sergilemektedir.

              Problemin saldırganlık seviyesini azaltma, bir nevi etkisizleştirme ve yapılan yanlışın yanlış olduğunu kabul etmeden üstünü kapatma eylemlerini kapsamaktadır. Ret ile kabul arasında bulunmakta ve üstünde  durulmasının gerek olmadığı yönündeki imajı sergilemektedir.

              Problemin saldırganlık seviyesini azaltma, bir nevi etkisizleştirme ve yapılan yanlışın yanlış olduğunu kabul etmeden üstünü kapatma eylemlerini kapsamaktadır. Ret ile kabul arasında bulunmakta ve üstünde  durulmasının gerek olmadığı yönündeki imajı sergilemektedir.

              Problemin saldırganlık seviyesini azaltma, bir nevi etkisizleştirme ve yapılan yanlışın yanlış olduğunu kabul etmeden üstünü kapatma eylemlerini kapsamaktadır. Ret ile kabul arasında bulunmakta ve üstünde  durulmasının gerek olmadığı yönündeki imajı sergilemektedir.

              Problemin saldırganlık seviyesini azaltma, bir nevi etkisizleştirme ve yapılan yanlışın yanlış olduğunu kabul etmeden üstünü kapatma eylemlerini kapsamaktadır. Ret ile kabul arasında bulunmakta ve üstünde  durulmasının gerek olmadığı yönündeki imajı sergilemektedir.

              19. Soru

              Kriz dönemlerinde düzeltici eylemin işlevi nedir?

              Cevap

              Düzeltici eylem, yapılan problemin tam sorumluluğunun üstlenip üstlenilmediğine dair bir işaret vermektense, kamuoyunu rahatlatmaya yönelik bir eyleme girişileceği haberini içermektedir.

              Düzeltici eylem, yapılan problemin tam sorumluluğunun üstlenip üstlenilmediğine dair bir işaret vermektense, kamuoyunu rahatlatmaya yönelik bir eyleme girişileceği haberini içermektedir.

              Düzeltici eylem, yapılan problemin tam sorumluluğunun üstlenip üstlenilmediğine dair bir işaret vermektense, kamuoyunu rahatlatmaya yönelik bir eyleme girişileceği haberini içermektedir.

              Düzeltici eylem, yapılan problemin tam sorumluluğunun üstlenip üstlenilmediğine dair bir işaret vermektense, kamuoyunu rahatlatmaya yönelik bir eyleme girişileceği haberini içermektedir.

              Düzeltici eylem, yapılan problemin tam sorumluluğunun üstlenip üstlenilmediğine dair bir işaret vermektense, kamuoyunu rahatlatmaya yönelik bir eyleme girişileceği haberini içermektedir.

              20. Soru

              İletişim araçlarının anlaşmazlık bağlamındaki temel noktaları nelerdir?

              Cevap

              İletişim araçlarının anlaşmazlık bağlamındaki temel noktalarını maddelersek;

              • Siyasal mekanizmalar açısından vazgeçil- mez olması,

              • Bireylerden ve toplumun genelinden bağımsız olarak yapılandırılamayacağı,

              • Kitlelerin birbirlerine bağlanmasında anahtar görevi gördüğü,

              • Dilin vermiş olduğu ulaşım olanağı sayesinde uluslararası alanda bir itibar sembolü olduğu,

              • Sonuçlandırma ve hedef oluşturulmasında etken olduğu sonuçlarını çıkarabiliriz.

              İletişim araçlarının anlaşmazlık bağlamındaki temel noktalarını maddelersek;

              • Siyasal mekanizmalar açısından vazgeçil- mez olması,

              • Bireylerden ve toplumun genelinden bağımsız olarak yapılandırılamayacağı,

              • Kitlelerin birbirlerine bağlanmasında anahtar görevi gördüğü,

              • Dilin vermiş olduğu ulaşım olanağı sayesinde uluslararası alanda bir itibar sembolü olduğu,

              • Sonuçlandırma ve hedef oluşturulmasında etken olduğu sonuçlarını çıkarabiliriz.

              İletişim araçlarının anlaşmazlık bağlamındaki temel noktalarını maddelersek;

              • Siyasal mekanizmalar açısından vazgeçil- mez olması,

              • Bireylerden ve toplumun genelinden bağımsız olarak yapılandırılamayacağı,

              • Kitlelerin birbirlerine bağlanmasında anahtar görevi gördüğü,

              • Dilin vermiş olduğu ulaşım olanağı sayesinde uluslararası alanda bir itibar sembolü olduğu,

              • Sonuçlandırma ve hedef oluşturulmasında etken olduğu sonuçlarını çıkarabiliriz.

              İletişim araçlarının anlaşmazlık bağlamındaki temel noktalarını maddelersek;

              • Siyasal mekanizmalar açısından vazgeçil- mez olması,

              • Bireylerden ve toplumun genelinden bağımsız olarak yapılandırılamayacağı,

              • Kitlelerin birbirlerine bağlanmasında anahtar görevi gördüğü,

              • Dilin vermiş olduğu ulaşım olanağı sayesinde uluslararası alanda bir itibar sembolü olduğu,

              • Sonuçlandırma ve hedef oluşturulmasında etken olduğu sonuçlarını çıkarabiliriz.

              İletişim araçlarının anlaşmazlık bağlamındaki temel noktalarını maddelersek;

              • Siyasal mekanizmalar açısından vazgeçil- mez olması,

              • Bireylerden ve toplumun genelinden bağımsız olarak yapılandırılamayacağı,

              • Kitlelerin birbirlerine bağlanmasında anahtar görevi gördüğü,

              • Dilin vermiş olduğu ulaşım olanağı sayesinde uluslararası alanda bir itibar sembolü olduğu,

              • Sonuçlandırma ve hedef oluşturulmasında etken olduğu sonuçlarını çıkarabiliriz.

              İlgili Makaleler

              Bir cevap yazın

              E-posta hesabınız yayımlanmayacak.