Açıköğretim Ders Notları

Elektromekanik Kumanda Sistemleri Dersi 6. Ünite Sorularla Öğrenelim

Açıköğretim ders notları öğrenciler tarafından ders çalışma esnasında hazırlanmakta olup diğer ders çalışacak öğrenciler için paylaşılmaktadır. Sizlerde hazırladığınız ders notlarını paylaşmak istiyorsanız bizlere iletebilirsiniz.

Açıköğretim derslerinden Elektromekanik Kumanda Sistemleri Dersi 6. Ünite Sorularla Öğrenelim için hazırlanan  ders çalışma dokümanına (ders özeti / sorularla öğrenelim) aşağıdan erişebilirsiniz. AÖF Ders Notları ile sınavlara çok daha etkili bir şekilde çalışabilirsiniz. Sınavlarınızda başarılar dileriz.

Yol Verme Yöntemleri

1. Soru

Düşük gerilimle yol verme yöntemleri nelerdir?

Cevap

Düşük gerilimle yol verme yöntemleri üç kısımda incelenebilir:

  • Dirençle veya reaktansla yol verme

  • Oto transformatörüyle yol verme

  • Yıldız-üçgen yol verme


2. Soru

Başlatmada en çok kullanılan yöntemlerden biri olan dirençle veya reaktansla yol vermeyi açıklayınız.

Cevap

Motorları düşük gerilimle başlatmada en çok kullanılan yöntemlerden biridir. Bu yol verme yönteminde, stator devresine dirençler veya reaktanslar kademeli olarak seri bağlanır. Böylece, şebeke geriliminin bir kısmı yol verme direncinde veya reaktansında düşer ve kalanı motora uygulanır. Motor düşük gerilimle yol alır. Belirlenen süre sonunda, direnç veya reaktans kademeleri devre dışı bırakılır ve motor normalşebeke gerilimiyle çalışmaya başlar.


3. Soru

Oto transformatör yol vermede hangi motorlar kullanılır?

Cevap

Bu yöntem, hem yıldız hemde üçgen bağlı motorlara uygulanabilir.


4. Soru

Yol verme direncinin formülü nedir?

Cevap

yol verme direnç değeri Ry= VRy/ IRy bağıntısı kullanılarak hesaplanır


5. Soru

Üçgen çalıştırılmak istenen üç fazlı asenkron motor, yol vermede yıldız bağlandığında faz değişimi ne olur?

Cevap

Üçgen çalıştırılmak istenen üç fazlı asenkron motor, yol vermede yıldız bağlanırsa, faz gerilimi 1.73 kat azalır.


6. Soru

Yükte kalkınması gereken yerlerde rotoru sargılı asenkron motorlarları kullanma sebepleri sincap kafesli asenkron motorlara tercih etme sebebi nedir?

Cevap

Rotoru sargılı asenkron motorların kalkış momentleri, sincap kafesli asenkron motorlara göre daha yüksektir. Bu yüzden, yükte kalkınması gereken yerlerde rotoru sargılı asenkron motorlar kullanılır.


7. Soru

rotoru sargılı asenkron motorlarda rotor devresine harici direnç bağlanarak rotor hız değeri değiştirildiğinde moment nasıl değişir?

Cevap

Rotoru sargılı asenkron motorlarda rotor devresinin direnç değeri artırılırsa maksimum moment daha düşük hızlarda, direnç değeri azaltılırsa maksimum moment daha yüksek hızlarda meydana gelir.


8. Soru

üç fazlı asenkron motora tek kademeli dirençle yol veren ve motorun dönüş yönünü değiştiren kumanda ve güç devresini çiziniz.


1. Soru

Düşük gerilimle yol verme yöntemleri nelerdir?

Düşük gerilimle yol verme yöntemleri nelerdir?

Düşük gerilimle yol verme yöntemleri nelerdir?

Düşük gerilimle yol verme yöntemleri nelerdir?

Düşük gerilimle yol verme yöntemleri nelerdir?

Cevap

Düşük gerilimle yol verme yöntemleri üç kısımda incelenebilir:

  • Dirençle veya reaktansla yol verme

  • Oto transformatörüyle yol verme

  • Yıldız-üçgen yol verme

Düşük gerilimle yol verme yöntemleri üç kısımda incelenebilir:

  • Dirençle veya reaktansla yol verme

  • Oto transformatörüyle yol verme

  • Yıldız-üçgen yol verme

Düşük gerilimle yol verme yöntemleri üç kısımda incelenebilir:

  • Dirençle veya reaktansla yol verme

  • Oto transformatörüyle yol verme

  • Yıldız-üçgen yol verme

Düşük gerilimle yol verme yöntemleri üç kısımda incelenebilir:

  • Dirençle veya reaktansla yol verme

  • Oto transformatörüyle yol verme

  • Yıldız-üçgen yol verme

Düşük gerilimle yol verme yöntemleri üç kısımda incelenebilir:

  • Dirençle veya reaktansla yol verme

  • Oto transformatörüyle yol verme

  • Yıldız-üçgen yol verme

2. Soru

Başlatmada en çok kullanılan yöntemlerden biri olan dirençle veya reaktansla yol vermeyi açıklayınız.

Başlatmada en çok kullanılan yöntemlerden biri olan dirençle veya reaktansla yol vermeyi açıklayınız.

Başlatmada en çok kullanılan yöntemlerden biri olan dirençle veya reaktansla yol vermeyi açıklayınız.

Başlatmada en çok kullanılan yöntemlerden biri olan dirençle veya reaktansla yol vermeyi açıklayınız.

Başlatmada en çok kullanılan yöntemlerden biri olan dirençle veya reaktansla yol vermeyi açıklayınız.

Cevap

Motorları düşük gerilimle başlatmada en çok kullanılan yöntemlerden biridir. Bu yol verme yönteminde, stator devresine dirençler veya reaktanslar kademeli olarak seri bağlanır. Böylece, şebeke geriliminin bir kısmı yol verme direncinde veya reaktansında düşer ve kalanı motora uygulanır. Motor düşük gerilimle yol alır. Belirlenen süre sonunda, direnç veya reaktans kademeleri devre dışı bırakılır ve motor normalşebeke gerilimiyle çalışmaya başlar.

Motorları düşük gerilimle başlatmada en çok kullanılan yöntemlerden biridir. Bu yol verme yönteminde, stator devresine dirençler veya reaktanslar kademeli olarak seri bağlanır. Böylece, şebeke geriliminin bir kısmı yol verme direncinde veya reaktansında düşer ve kalanı motora uygulanır. Motor düşük gerilimle yol alır. Belirlenen süre sonunda, direnç veya reaktans kademeleri devre dışı bırakılır ve motor normalşebeke gerilimiyle çalışmaya başlar.

Motorları düşük gerilimle başlatmada en çok kullanılan yöntemlerden biridir. Bu yol verme yönteminde, stator devresine dirençler veya reaktanslar kademeli olarak seri bağlanır. Böylece, şebeke geriliminin bir kısmı yol verme direncinde veya reaktansında düşer ve kalanı motora uygulanır. Motor düşük gerilimle yol alır. Belirlenen süre sonunda, direnç veya reaktans kademeleri devre dışı bırakılır ve motor normalşebeke gerilimiyle çalışmaya başlar.

Motorları düşük gerilimle başlatmada en çok kullanılan yöntemlerden biridir. Bu yol verme yönteminde, stator devresine dirençler veya reaktanslar kademeli olarak seri bağlanır. Böylece, şebeke geriliminin bir kısmı yol verme direncinde veya reaktansında düşer ve kalanı motora uygulanır. Motor düşük gerilimle yol alır. Belirlenen süre sonunda, direnç veya reaktans kademeleri devre dışı bırakılır ve motor normalşebeke gerilimiyle çalışmaya başlar.

Motorları düşük gerilimle başlatmada en çok kullanılan yöntemlerden biridir. Bu yol verme yönteminde, stator devresine dirençler veya reaktanslar kademeli olarak seri bağlanır. Böylece, şebeke geriliminin bir kısmı yol verme direncinde veya reaktansında düşer ve kalanı motora uygulanır. Motor düşük gerilimle yol alır. Belirlenen süre sonunda, direnç veya reaktans kademeleri devre dışı bırakılır ve motor normalşebeke gerilimiyle çalışmaya başlar.

3. Soru

Oto transformatör yol vermede hangi motorlar kullanılır?

Oto transformatör yol vermede hangi motorlar kullanılır?

Oto transformatör yol vermede hangi motorlar kullanılır?

Oto transformatör yol vermede hangi motorlar kullanılır?

Cevap

Bu yöntem, hem yıldız hemde üçgen bağlı motorlara uygulanabilir.

Bu yöntem, hem yıldız hemde üçgen bağlı motorlara uygulanabilir.

Bu yöntem, hem yıldız hemde üçgen bağlı motorlara uygulanabilir.

Bu yöntem, hem yıldız hemde üçgen bağlı motorlara uygulanabilir.

4. Soru

Yol verme direncinin formülü nedir?

Cevap

yol verme direnç değeri Ry= VRy/ IRy bağıntısı kullanılarak hesaplanır

yol verme direnç değeri Ry= VRy/ IRy bağıntısı kullanılarak hesaplanır

yol verme direnç değeri Ry= VRy/ IRy bağıntısı kullanılarak hesaplanır

yol verme direnç değeri Ry= VRy/ IRy bağıntısı kullanılarak hesaplanır

5. Soru

Üçgen çalıştırılmak istenen üç fazlı asenkron motor, yol vermede yıldız bağlandığında faz değişimi ne olur?

Üçgen çalıştırılmak istenen üç fazlı asenkron motor, yol vermede yıldız bağlandığında faz değişimi ne olur?

Üçgen çalıştırılmak istenen üç fazlı asenkron motor, yol vermede yıldız bağlandığında faz değişimi ne olur?

Üçgen çalıştırılmak istenen üç fazlı asenkron motor, yol vermede yıldız bağlandığında faz değişimi ne olur?

Üçgen çalıştırılmak istenen üç fazlı asenkron motor, yol vermede yıldız bağlandığında faz değişimi ne olur?

Cevap

Üçgen çalıştırılmak istenen üç fazlı asenkron motor, yol vermede yıldız bağlanırsa, faz gerilimi 1.73 kat azalır.

Üçgen çalıştırılmak istenen üç fazlı asenkron motor, yol vermede yıldız bağlanırsa, faz gerilimi 1.73 kat azalır.

Üçgen çalıştırılmak istenen üç fazlı asenkron motor, yol vermede yıldız bağlanırsa, faz gerilimi 1.73 kat azalır.

Üçgen çalıştırılmak istenen üç fazlı asenkron motor, yol vermede yıldız bağlanırsa, faz gerilimi 1.73 kat azalır.

Üçgen çalıştırılmak istenen üç fazlı asenkron motor, yol vermede yıldız bağlanırsa, faz gerilimi 1.73 kat azalır.

6. Soru

Yükte kalkınması gereken yerlerde rotoru sargılı asenkron motorlarları kullanma sebepleri sincap kafesli asenkron motorlara tercih etme sebebi nedir?

Yükte kalkınması gereken yerlerde rotoru sargılı asenkron motorlarları kullanma sebepleri sincap kafesli asenkron motorlara tercih etme sebebi nedir?

Yükte kalkınması gereken yerlerde rotoru sargılı asenkron motorlarları kullanma sebepleri sincap kafesli asenkron motorlara tercih etme sebebi nedir?

Yükte kalkınması gereken yerlerde rotoru sargılı asenkron motorlarları kullanma sebepleri sincap kafesli asenkron motorlara tercih etme sebebi nedir?

Yükte kalkınması gereken yerlerde rotoru sargılı asenkron motorlarları kullanma sebepleri sincap kafesli asenkron motorlara tercih etme sebebi nedir?

Cevap

Rotoru sargılı asenkron motorların kalkış momentleri, sincap kafesli asenkron motorlara göre daha yüksektir. Bu yüzden, yükte kalkınması gereken yerlerde rotoru sargılı asenkron motorlar kullanılır.

Rotoru sargılı asenkron motorların kalkış momentleri, sincap kafesli asenkron motorlara göre daha yüksektir. Bu yüzden, yükte kalkınması gereken yerlerde rotoru sargılı asenkron motorlar kullanılır.

Rotoru sargılı asenkron motorların kalkış momentleri, sincap kafesli asenkron motorlara göre daha yüksektir. Bu yüzden, yükte kalkınması gereken yerlerde rotoru sargılı asenkron motorlar kullanılır.

Rotoru sargılı asenkron motorların kalkış momentleri, sincap kafesli asenkron motorlara göre daha yüksektir. Bu yüzden, yükte kalkınması gereken yerlerde rotoru sargılı asenkron motorlar kullanılır.

Rotoru sargılı asenkron motorların kalkış momentleri, sincap kafesli asenkron motorlara göre daha yüksektir. Bu yüzden, yükte kalkınması gereken yerlerde rotoru sargılı asenkron motorlar kullanılır.

7. Soru

rotoru sargılı asenkron motorlarda rotor devresine harici direnç bağlanarak rotor hız değeri değiştirildiğinde moment nasıl değişir?

rotoru sargılı asenkron motorlarda rotor devresine harici direnç bağlanarak rotor hız değeri değiştirildiğinde moment nasıl değişir?

rotoru sargılı asenkron motorlarda rotor devresine harici direnç bağlanarak rotor hız değeri değiştirildiğinde moment nasıl değişir?

rotoru sargılı asenkron motorlarda rotor devresine harici direnç bağlanarak rotor hız değeri değiştirildiğinde moment nasıl değişir?

rotoru sargılı asenkron motorlarda rotor devresine harici direnç bağlanarak rotor hız değeri değiştirildiğinde moment nasıl değişir?

Cevap

Rotoru sargılı asenkron motorlarda rotor devresinin direnç değeri artırılırsa maksimum moment daha düşük hızlarda, direnç değeri azaltılırsa maksimum moment daha yüksek hızlarda meydana gelir.

Rotoru sargılı asenkron motorlarda rotor devresinin direnç değeri artırılırsa maksimum moment daha düşük hızlarda, direnç değeri azaltılırsa maksimum moment daha yüksek hızlarda meydana gelir.

Rotoru sargılı asenkron motorlarda rotor devresinin direnç değeri artırılırsa maksimum moment daha düşük hızlarda, direnç değeri azaltılırsa maksimum moment daha yüksek hızlarda meydana gelir.

Rotoru sargılı asenkron motorlarda rotor devresinin direnç değeri artırılırsa maksimum moment daha düşük hızlarda, direnç değeri azaltılırsa maksimum moment daha yüksek hızlarda meydana gelir.

Rotoru sargılı asenkron motorlarda rotor devresinin direnç değeri artırılırsa maksimum moment daha düşük hızlarda, direnç değeri azaltılırsa maksimum moment daha yüksek hızlarda meydana gelir.

8. Soru

üç fazlı asenkron motora tek kademeli dirençle yol veren ve motorun dönüş yönünü değiştiren kumanda ve güç devresini çiziniz.

üç fazlı asenkron motora tek kademeli dirençle yol veren ve motorun dönüş yönünü değiştiren kumanda ve güç devresini çiziniz.

üç fazlı asenkron motora tek kademeli dirençle yol veren ve motorun dönüş yönünü değiştiren kumanda ve güç devresini çiziniz.

üç fazlı asenkron motora tek kademeli dirençle yol veren ve motorun dönüş yönünü değiştiren kumanda ve güç devresini çiziniz.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.